עו"ד לירן גודיס
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ביטוח לאומי
    • תאונות עבודה
      • מיקרוטראומה
      • מחלות מקצוע
    • פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית
  • תאונות דרכים
    • תשלום תכוף בתאונת דרכים
  • תביעות ביטוח ופנסיה
    • ביטוח אובדן כושר עבודה
    • תאונות ספורט
    • אחריות בנזיקין של רשות מקומית
  • בלוג
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ביטוח לאומי
    • תאונות עבודה
      • מיקרוטראומה
      • מחלות מקצוע
    • פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית
  • תאונות דרכים
    • תשלום תכוף בתאונת דרכים
  • תביעות ביטוח ופנסיה
    • ביטוח אובדן כושר עבודה
    • תאונות ספורט
    • אחריות בנזיקין של רשות מקומית
  • בלוג
  • יצירת קשר

ביטוח תאונות אישיות: מהן זכויות המבוטח אם חברת הביטוח מסרבת לשלם לו?

סגור לתגובות על ביטוח תאונות אישיות: מהן זכויות המבוטח אם חברת הביטוח מסרבת לשלם לו?

פוליסת ביטוח תאונות אישיות מעניקה למבוטח פיצוי כספי חד פעמי, מיידי וקצוב בכל מקרה של תאונה או פציעה בלתי צפויה שנוצרה מגורם פיזי/חיצוני.

במאמר זה אציג כיצד ניתן לקבל את הפיצוי הכספי מחברת הביטוח ומהן זכויות המבוטח במקרים בהם חברת הביטוח מסרבת לשלם את הפיצוי שמגיע לך.

משרד עו"ד לירן גודיס עוסק בייצוג נפגעים ובני משפחותיהם מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח והפנסיה הגדולות במשק. הניסיון הרב שצברנו, מאפשר לנו לבנות את התיק הרפואי בצורה הנכונה ביותר, במטרה למצות את מלוא הזכויות של הנפגע ובני משפחתו. לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ללא כל התחייבות מצידך, ניתן ליצור עימנו קשר ב- 072-2570545 ונשמח לעמוד לרשותך.

עורך דין לתאונות עבודה

כיצד ניתן לקבל את הפיצוי הכספי בפוליסת ביטוח תאונות אישיות?

באופן כללי, על מנת לממש את פוליסת הביטוח, המבוטח נדרש להגיש לחברת הביטוח (ביטוח איילון, הראל, מגדל, כלל ביטוח, הפניקס וכדומה)  תביעה לקבלת פיצויים.

התביעה אשר מוגשת על גבי הטפסים הרשמיים של חברת הביטוח של המבוטח, צריכה לכלול מסמכים רפואיים, טופס ויתור סודיות, פרטי חשבון בנק ומסמכים נוספים אשר יחזקו את טענות המבוטח בהתאם לדרישות חברת הביטוח. לאחר קבלת המסמכים מצד המבוטח, חברת הביטוח תבדוק את הסיטואציה ותקבל החלטה על קבלה או דחייה של הבקשה.

מהן זכויות המבוטח אם חברת הביטוח מסרבת לשלם לו?

לצערנו, לא מעט חברות ביטוח בישראל מערימות קשיים ונוקטות בסוג של "שיטת מצליח" מול המבוטחים אשר בסך הכל, רוצים לקבל את מה שמגיע להם על פני תנאי הפוליסה שבידם.

במקרים בהם חברת הביטוח החליטה לדחות את תביעת המבוטח בצורה חלקית או מלאה, ניתן לנקוט בצעדים הבאים:

  • הגשת השגה פנימית מול חברת הביטוח – למבוטח ומשפחתו שמורה הזכות להגיש השגה פנימית מול חברת הביטוח אשר תבחן על ידי ממונה השגות מטעמה.
  • הגשת תלונה רשמית למפקח על הביטוח במשרד האוצר – חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), תשמ"א-1981 מסמיך את המפקח על הביטוח במשרד האוצר לחייב את חברת הביטוח לתקן את הפגמים שנפלו בהתנהלותה.
  • הגשת תביעה לבית המשפט – במקרים בהם כל הצעדים הנ"ל, לא הצליחו להניב את התוצאה הרצויה, ניתן להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט. חשוב לציין שתקופת ההתיישנות בפוליסות ביטוח תאונות אישיות עומדת על תקופה קצרה של 3 שנים מיום התרחשות התאונה, כך שמומלץ לפעול בצורה מהירה, נחושה ומושכלת – אחרת, המבוטח יאבד את זכויותיו.

לסיכום, פוליסת ביטוח תאונות אישיות נועדה להעניק למבוטח ובני משפחתו פיצוי כספי חד פעמי או קצוב בזמן. הפיצוי שיתקבל על ידי חברת הביטוח, נועד לתמוך באורח החיים, הטיפולים הרפואיים והשיקום של המבוטח.

במקרים בהם חברת הביטוח מסרבת לשלם את תנאי הפוליסה, מומלץ לא לוותר לחברת הביטוח ולפנות אל עורך דין אשר מתמחה בדיני נזיקין, ביטוח ופנסיה. לעיתים קרובות, עו"ד אשר מתמחה בנושא, יוכל לייצג ולמצות את מלוא הזכויות של המבוטח ובני משפחתו מול כלל הגורמים בהליך המשפטי.

« הקודם

מיכל הלמן - עורכת דין תאונות דרכים
עורכת דין - מיכל הלמן - תביעות ביטוח לאומי

יצירת קשר

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ללא כל התחייבות,  ניתן ליצור עימנו קשר ב -072-2570545 או למלא את טופס יצירת הקשר הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי: 

© כל הזכויות שמורות – עו"ד לירן גודיס – עורך דין נזיקין, נזקי גוף וביטוח בחיפה והקריות.

קידום על ידי Signup קידום אתרים
תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

Call Now Button דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס